پیگیری گارانتی

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز چیست؟

شیر برقی گاز وسیله ای است که با کمک جریان برق  ، با عث باز و بسته شدن گاز عبوری در خط لوله گاز می شود . سیستم عملکرد این شیرهای برقی به این صورت است که یک بوبین الکترومغناطیسی یا کویل با ولتاژ های مختلف بر روی آن قرار می گیرد و با ایجاد سیستم آهنربایی مسیر جریان را باز یا بسته می کند. شیر برقی گاز در انواع و سایزهای مختلف تولید می گردد که پاسخگوی نیازهای متنوع باشد.

شیرهای برقی گاز در قسمتهای مختلف و زیادی مورد استفاده قرار می گیردند که هریک با توجه به خصوصیات عملکرد ، از یکی از انواع آن می توانند استفاده کنند. مانند استفاده در ساختمانهای مسکونی در بخش موتورخانه و مشعل ، استفاده در سیستم های تهویه مطبوع و سرمایش و گرمایش ، استفاده در صنایع  و خطوط انتقال پرفشار گاز  و بسیاری از موارد دیگر ، کنترل گاز از استخراج و فراوری در پالایشگاه تا انتقال آن به مراکز صنعتی ، تجاری و مسکونی بارها با تجهیزات مختلف انجام می شود که شیر برقی کنترل گاز یکی از مهمترین این تجهیزات به شمار می رود . گاز در خطوط انتقال بین شهری فشاری تا حدود ۲۰ بار دارد که برای کنترل آن نیاز به شیر های برقی با این میزان از تحمل فشار می باشد. عموما این شیرها در سایزهای ۳ اینچ یا بالاتر می باشند که معمولا توسط موتور کنترل می گردند. پس از رسیدن به ایستگاههای تقلیل این فشار به حدود ۴ تا ۶ بار می رسد . برای انتقال خطوط اصلی شهری معمولا از لوله های فلنج دار به کار برده می شوند. بنابراین شیرهای سایز بزرگ فلنج دار برقی گاز برای این منظور بسیار مناسب می باشند. سایزهای کوچک تر شیر برقی گاز پس از انشعابات شهری و بسته به نیازها مطابق تایید استاندارد به خط اضافه می شوند . این شیرها اصطلاحا شیر برقی گاز شهری می باشند که مطابق استاندار با فشار کاری ۳۵۰ الی ۵۰۰ میلی بار مورد استفاده قرار می گیرند . در بخش های بعدی توضیحات بیشتری در این خصوص خواهیم داد
نکته قابل توجه به اینکه گاز تنها چیزی نیست که در ساختمان ها و صنایع  برای تولید انرژی سوخته می شود . بلکه گازهای دیگری نظیر هیدروژن ، اکسیژن ، نیتروژن و غیره نیز در صنعت به کار برده می شوند که جهت کنترل آنها نیز از دسته های دیگری از شیرهای برقی و کنترلی استفاده میشود.

شیرهای برقی گاز به منظور کنترل جریان گاز در تاسیساتی همانند مشعل ، کوره ، دیگ بخار، انواع بویلرها و غیره در انواع سیستم های انتقال و کنترل گاز شهری و گاز طبیعی مانند ، تأسیسات گرمایشی ساختمان ، مخازن گاز ، تأسیسات مناطق گاز شهری و … طراحی شده است. این مجموعه از بهترین برندهای اروپایی و آسیایی توسط شیرآلات کنترلی برانوش با قیمت نمایندگی تأمین گردیده و آماده فروش و عرضه به متقاضیان گرامی می باشد . عناوین و مشخصات اجمالی شیرهای برقی گاز شهری در این صفحه معرفی گردیده است . در صورتی که قصد خرید شیر برقی گاز دارید، به منظور آشنایی و بررسی دقیق مشخصات فنی هریک از محصولات ، فایل پی دی اف دیتاشیت آنها برای دانلود ارائه شده است.

گارانتی معتبر با کد رهگیری

صدور برگه گارانتی با شماره سریال محصول

ضمانت اصل بودن محصول

سرتیفیکیت معتبر از کمپانی سازنده

پشتیبانی فنی و مهندسی

مشاوره فنی، تعمیرات و تعویض قطعات

EMC

EMC

Gevax

MADAS

MADAS

MADAS

برای مشاهده نمونه هایی از موجودی انبار ، میتوانید از نمایشگاه محصولات ما دیدن فرمایید .برای دیدن تصاویر بیشتر، لطفا ورق بزنید و یا با کلیک بر روی دکمه مربوطه ، وارد گالری شوید.

نمایشگاه محصولات

شیر برقی گاز ماداس MADAS

انواع شیر برقی گاز ماداس – مدل های رایج و پر کاربرد

شیر برقی ماداس ، محصول کمپانی MADASدر کشور ایتالیا ، یکی از بهترین برندها در حوزه تجهیزات انتقال گاز می باشد  . شیر برقی ماداس در سه تیپ عمده و با اندازه های مختلف تولید و عرضه گردیده است . در بسیاری از کشورها در خطوط انتقال گاز ، ایستگاههای تقلیل فشار و مشعل موتور خانه ها از محصولات این کمپانی معتبر استفاده می نمایند.

در بسیاری از برندهای دیگر که شیر برقی گاز تولید می کنند . نحوه عملکرد آنها به دو صورت کلی تقسیم بندی شده است  آنها یا تک ضرب هستند و یا تدریجی دو مرحله ای  . در سیسستم تک ضرب شیر به صورت دفعی باز یا بسته می گردد اما در سیستم تدریجی باز و بسته شدن به تدریج و در مراحل تزریق گاز  با میزان مشخص باز یا بسته می شود.

اما در شیرهای برقی ماداس بسته به نوع تیپ موردا نتخاب شما مشخص می کنید که چه عملکردی از شیر را انتظار دراید .

در شیر برقی ماداس مدل EV . تیپ های مختلف بعد از این عبارت مشخص گردیده اند مانندEVQRST  که حروف بعد از آن دارای معانی نوع عملکرد می باشد که در زیر هر یک از آنها را توضیح می دهیم

شیر برقی ماداس مدل EVF:

این مدل از شیر برقی های ماداس دارای عملکرد تک ضرب بوده و حالت نرمال کلوز دارد . زمانی که برق وارد بوبین می شود مجرای شیر در کمتر از یک ثانیه باز شده و گاز عبور می کند. این نوع از شیر برقی ماداس از سایز ½ اینچ تا ۲ اینچ موجود می باشد. البته سایزها در کاتالوگ شیر برقی ماداس به صورت DN مشخص گردیده است .جنس بدنه این شیر برقی از آلومینیوم بوده و فشاری کاری آن ماکزیمم ۳۵۰ میلی بار می باشد. شیر برقی ماداس برای شرایط دمایی از -۲۰ درجه تا ۶۰ درجه سانتیگراد مناسب است و از این نظر یکی از شیر برقی های مرغوب برای گاز به شمار می رود. بوبین های الکترومغناطیس شیر برقی ماداس در ولتاژهای مختلف ۱۲ ، ۲۴ و ۲۲۰ موجود هستند و برای شرایط مختلف برقی می توان از یکی از آنها استفاده کرد.

شیر برقی ماداس مدل EV(Q-R-S-T):

این مدل از شیر برقی های ماداس دارای چهار قابلیت مهم است که هر کدام از حروف نمایانگر یکی از این قابلیت هاست . Q = این حرف به معنای باز شدن آرام شیر و بسته شدن سریع آن است R = این حرف به معنای بازشدن آرام و رگوله کردن جریان است و قادر به تنظیم فشار گاز نیز می باشد S = قابلیت باز شدن آرام  بسته شدن سریع  رگوله کردن جریان T = قابلیت باز شدن آرام .  شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط خط خود از هریک از قابلیت های ذکر شده مطابق حروف اشاره شده در مدل مشخص شده استفاده بفرمایید . این نوع از شیر برقی ماداس از سایز ½ اینچ تا ۲ اینچ موجود می باشد. البته سایزها در کاتالوگ شیر برقی ماداس به صورت DN مشخص گردیده است جنس بدنه این شیر برقی از آلومینیوم بوده و فشاری کاری آن ماکزیمم ۳۵۰ میلی بار می باشد. شیر برقی ماداس برای شرایط دمایی از -۲۰ درجه تا ۶۰ درجه سانتیگراد مناسب است و از این نظر یکی از شیر برقی های مرغوب برای گاز به شمار می رود. بوبین های الکترومغناطیس شیر برقی ماداس در ولتاژهای مختلف ۱۲ ، ۲۴ و ۲۲۰ موجود هستند و برای شرایط مختلف برقی می توان از یکی از آنها استفاده کرد.

شیر برقی ماداس مدل EV(F- Q-R-S-T):

این مدل از شیر برقی های ماداس دارای چهار قابلیت مهم است که هر کدام از حروف نمایانگر یکی از این قابلیت هاست . F = همانطور که در بالاتر گفته شدن عملکرد تکضرب شیر برقی ماداس می باشد بنابراین این تیب از شیر برقی ماداس نوع تکضرب نرمال کلوز را نیز در گروه خود دارد . Q = این حرف به معنای باز شدن آرام شیر و بسته شدن سریع آن است R = این حرف به معنای بازشدن آرام و رگوله کردن جریان است و قادر به تنظیم فشار گاز نیز می باشد S = قابلیت باز شدن آرام  بسته شدن سریع  رگوله کردن جریان T = قابلیت باز شدن آرام .  شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط خط خود از هریک از قابلیت های ذکر شده مطابق حروف اشاره شده در مدل مشخص شده استفاده بفرمایید . این نوع از شیر برقی ماداس از سایز ½ اینچ تا ۲ اینچ موجود می باشد. البته سایزها در کاتالوگ شیر برقی ماداس به صورت DN مشخص گردیده است جنس بدنه این شیر برقی از آلومینیوم بوده و فشاری کاری آن ماکزیمم ۰٫۵ تا ۱  بار می باشد. که برای هر تیپ متفاوت می باشد . شیر برقی ماداس برای شرایط دمایی از -۲۰ درجه تا ۶۰ درجه سانتیگراد مناسب است و از این نظر یکی از شیر برقی های مرغوب برای گاز به شمار می رود. بوبین های الکترومغناطیس شیر برقی ماداس در ولتاژهای مختلف ۱۲ ، ۲۴ و ۲۲۰ موجود هستند و برای شرایط مختلف برقی می توان از یکی از آنها استفاده کرد.

 

زمان باز و بسته شدن در شیر های برقی تک ضرب ماداس کمتر از یک ثانیه است اما در تیپ ها و مدل های دیگر بسته به نوع عملکرد متفاوت بوده و تا ۴۰ ثانیه نیز طول خواهد کشید . برای انتخاب دقیق می توانید وارد مشخصات محصول شده و کاتالوگ مربوطه را دانلود و بررسی فرمایید . همچنین کارشناسان گروه برانوش آمادگی دارند به کلیه سوالات  پاسخ داده و برای انتخاب بهترین گزینه به شما کمک کنند.

انواع شیر برقی گاز:

شیر برقی گاز از نظر سیستم عملکرد به دو دسته کلی تقسیم می شود. این شیرهای برقی یا تک ضرب هستند و یا تدریجی – دومرحله ای

شیر برقی گاز تک ضرب:

شیر برقی گاز تک ضرب برای باز و بست دفعی و آنی گاز در خطوط مورد استفاده قرار میگیرد و با توجه به فشار کاری ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلی بار برای استفاده بر روی خطوط گاز شهری مناسب است . به صورت معمول این شیرهای برقی برای مصارف ایمنی در مورد استفاده قرار می گیرند و یا به عنوان گارد و محافظ شیرهای برقی تدریجی و اصلی مشعل عمل می کنند. همچنین در ایستگاههای تقلیل فشار نیز مصارف زیادی دارند. به صورت کلی زمانی که شما بخواهید گاز شهری را برای مصارف گوناگون مانند آزمایشگاه ، گلخانه، محل نگهداری پرندگان ، بخاری گازی خانگی و غیره کنترل نمایید می توانید از شیر برقی تک ضرب استفاده کنید. شیرهای برقی تک ضرب از سایز ½ اینچ تا ۲ اینچ تولید می گردند.

شیر برقی گاز تک ضرب

شیر برقی گاز تدریجی یا دو مرحله ای :

شیر برقی گاز تدریجی که به دو مرحله ای هم شهرت دارد عموما برای استفاده در مشعل های بزرگ استفاده می شود . این تیپ از مشعل ها با توجه به حجم سوخت و ترکیب هوا و گاز مورد نیاز می بایست با دقت بالا راه اندازی شود چرا که در صورت به هم خوردن چرخه سوخت ممکن است حوادثی نظیر انفجار گردد. بنا براین این شیرهای برقی به گونه ای طراحی گردیده اند که ابتدا در یک مرحله مقدار کمی از گاز را وارد محفظه کرده و بعد از ترکیب با هوا که توسط چشمی کنترل می شود جرقه زن شعله را ایجاد می کند پس از هموار شدن شرایط محفظه و جریان هوای مورد نیاز سنسور فرمان جدید را به شیر برقی تدریجی گاز صادر می کند در این لحظه شیر برقی با ظرفیت بالاتر گاز را عبور داده و به همراه هوا وارد محفظه می نماید.

شیرهای برقی گاز تدریجی در سایزهای ½ اینچ تا ۲ اینچ به صورت روتین تولید می گردند و سایز های بزرگتر به صورت محدود برای مصارف خاص ارائه می گردند.

شیر برقی گاز فلنجی:

برای انتقال جریان گاز شهری در مسیرهای طولانی به دبی بالاتری نیاز است تا فشار در نقطه مورد استفاده مطلوب باشد . با توجه به اینکه معمولا از لوله های ۳ اینچ به بالا برای انتقال استفاده می شود ، شیرهای برقی سایز ۳ اینچ با جنس چدنی و فلنجدار و دارای فشار کاری تا حداکثر ۵۰۰ میلی بار تولید گردیده اند که برای این منظور بسیار مناسب هستند. یکی از دلایلی که برای خطوط انتقال بین شهری از شیر برقی گاز با اتصال فلنجی استفاده می شود این است که در این مرحله فشار گاز بسیار بالاست و تمامی اتصالات می بایستی کاملا محکم و بدون نشتی احتمالی باشند . اتصال فلنجی بهترین گزینه برای این منظور است و هر چه میزان فشار در خط انتقال بیشتر باشد ضخامت فلنج نیز بیشتر می شود.

از جمله محصولاتی که در زمینه ابزار دقیق در سال های اخیر تولید شده است شیر برقی گاز است که مزایای بسیار زیاد آن باعث شده است در موارد زیادی مورد استفاده قرار گیرد. این تجهیز به طور مستقیم وظیفه قطع و وصل و یا کنترل جریان گاز در مواقع ضروری را برعهده دارد و کمترین نقص در کیفیت و کارکرد این دستگاه بیشترین تاثیر را در ایمنی کل سیستم داراست. شیربرقی گاز از قطعاتی ساخته شده اند که تکانه های الکتریکی دریافت می کنند و سپس این تکانه ها را به حرکت های مکانیکی تبدیل می کنند. به بیان دیگر هنگامی که یک محرک الکتریکی دریافت می شود، شیر برقی گاز شیر مسیر جریان را باز یا بسته می کند.

شیر برقی گاز در مصارف صنعتی و یا مسکونی کاربرد دارد. بطور کلی این ابزار در هر واحد صنعتی که از هر نوع ماشین پنوماتیک که از فشار گاز برای جابجایی قطعات خود استفاده می کنند قابلیت کاربرد دارد و همچنین در خطوط مختلف تولیدی از آنها برای کنترل حرکت گازهای مورد استفاده در فرایندهای تولیدی بهره می گیرند. در وسایل نقلیه ی گازسوز از آنها برای کنترل جریان گاز به داخل سیلندرهای موتور استفاده می کنند و در سیستم های خشک کن لباس با گاز نیز این شیر برای کنترل جریان گاز به داخل خشک کن به کار گرفته می شود که نقش ایمن کننده ای در جلوگیری از آتش سوزی یا مسمومیت با گاز برعهده دارد. عمدتا شیر برقی گاز در صنعت ساختمان به منظور ایمنی و یا کاربا مشعل مورد استفاده قرار می گیرد.

شیربرقی قطع کن گاز شهری 

شیر برقی گاز از تجهیزات ایمنی ساختمان به شمار می رود که در بخش ورودی نصب شده و با بروز علائم خطر و حوادث غیرمترقبه با دریافت آلارم های اولیه مسیر جریان گاز را مسدود می کند. در حقیقت شیر برقی گاز فرمان قطع جریان را در شرایطی صادر می نماید که سنسورهای تشخیص فاکتورهای خطر را سنس کرده باشند. به دلیل کاربرد و عملکرد دقیق این شیر در خطوط گازشهری آن را شیر برقی گاز شهری نامیده اند. شیربرقی گاز در خطوط گاز شهری با ارتباط یافتن با سیستمهای  حفاظتی سنسور تشخیص مانند سنسور نشتی گاز، دود و دما و حتی سنسورهای مواقع خطرمانند قطع ناگهانی و بروز نشتی یا شکستگی در خطوط انتقال گاز با سنس کردن میزان گاز و دود معلق در فضا و یا حتی لرزش زمین به صورت خودکار فرمان قطع جریان را صادر کرده و از بروز حوادث جلوگیری می کند. انواع شیربرقی گازشهری در سایزبندی ½ ، ¾  الی ۲ اینچ و با جنس بدنه آلومینیوم طراحی و روانه بازار می گردد. این تجهیز در ولتاژ های مختلف ۱۲ – ۲۴ و ۲۲۰ ولت موجود است و دارای ۲ نوع عملکرد نرمال اوپن و نرمال کلوز می باشد.

شیربرقی گاز مشعل

شیر برقی گاز مشعل از انواع شیر برقی گاز تدریجی و معمولا با فرمان عملکرد نرمالی کلوز است که در حالت عادی عبور جریان سیال توسط آن انجام نمی پذیرد. این نوع شیر برقی گاز پس از دریافت فرمان به صورت آهسته و تدریجی باز شده و سیال از آن عبور می کند و پس از آن به سرعت بسته می شود. این نوع از شیر برقی گاز برای کنترل و یا قطع جریان گاز در انواع مشعل اتمسفریک و یا مشعل های فن دار، جهت سیستمهای گرمایشی ، موتورخانه ها، بویلرها و کوره های صنعتی و دیگر تجهیزات گازسوز در سایزبندی از ½ الی ۴ اینچ با جنس بدنه آلومینیوم و در برخی موارد برنج طراحی شده است.

خرید شیر برقی گاز

گروه صنعتی برانوش در این صفحه با نگاهی کوتاه به عملکرد این محصول و معرفی انواع مختلف این محصول روند بررسی فنی و خرید شیر برقی گاز برای شما کاربر گرامی آسان نماید. به طور کلی توصیه می شود فرآیند انتخاب و خرید شیر برقی گاز به عنوان یک تجهیز تخصصی همراه با مشاوره فنی با کارشناس متخصص صورت گیرد تا بتوان به کارکرد مطلوب و متناسب با نوع سیستم دست یافت. همانطور که گفته شد دسته بندی های متفاوتی برای ابزار وجود دارد که باید در خرید به آنها توجه نمود. اصولا مشخصه های هریک از مدل های این دستگاه در کاتالوگ و روی جعبه آن حک شده است و می توان به پارامترهای ذکر شده به عنوان راهنمای خرید مراجعه کرد.

قیمت شیر برقی گاز

قیمت شیر برقی با فاکتورهای فنی از قبیل حالت عملکرد، سایزشیر، نوع شیر و از آن مهم تر بدنه و کیفیت محصول ارتباط مستقیم دارد. از سوی دیگر قیمت شیر برقی گاز بر مبنای برند و کشور سازنده، گارانتی و خدمات پس از فروش و … نیز با یکدیگر دارای تفاوت است.

ورود به سایت
Call Now Button