پیگیری گارانتی

شیر پروانه ای با عملگر پنوماتیکی

مرکز پخش انواع شیر پروانه ای با عملگرهای پنوماتیک

شیر پروانه ای پنوماتیک با کوپل کردن عملگر یا اکچویتور پنوماتیک بر روی شیر پروانه ای ، امکان قطع و وصل و یا کنترل سیال را از راه دور و بدون دخالت نیروی انسانی ایجاد می کند. از آنجا که سرعت عملکرد اکچویتور پنوماتیک نسبتا بالاست، شیر پروانه ای پنوماتیک در فرآیند اتوماسیون صنعتی کاربرد فراوانی دارد.

به طور کلی این شیر به دلیل ساختار و عملکرد ساده خود از پراستفاده ترین انواع شیرآلات صنعتی به شمار می رود. این شیر با اتصال عملگر یا اکچویتور پنوماتیک روی شافت شیر پروانه ای با عملکرد آسان سیگنال لازم را دریافت کرده و به آسانی و به طور خودکار بسته می شود. اکچویتور پنوماتیک برای انتقال نیرو جهت باز و بسته شدن و کنترل مسیر، به نیروی هوای فشرده به عنوان منبع انرژی نیاز دارد، به صورت اتوماتیک جریان را مهار و تعدیل می کند.

انواع شیر پروانه ای با عملگر پنوماتیکی اعم از تک کاره با فنر برگشت و دوکاره ، چرخش ۹۰ درجه ۱۲۰ درجه و ۱۸۰ درجه ای در تمامی سایزها از برندهای معتبر اروپایی و آسیایی توسط گروه برانوش تأمین گردیده و در فروشگاه های این مجموعه موجود می باشد .محصولاتی که در این صفحه منتشر گردیده از چند برند اروپایی و کشور ترکیه می باشد . اکچویتور های پنوماتیک برای کنترل شیرهای توپی و پروانه ای و همچنین دمپر های هوا ، به کار می روند . مشخصات کلی اکچویتور های هرکدام از برندها در فهرست زیر درج گردیده.

برای مشاهده مشخصات فنی کامل و بررسی دقیق تر محصولات ، روی دکمه “مشاهده محصولات ” کلیک کنید . کاتالوگ فنی هر کدام از محصولات ، برای دانلود در صفحه مربوطه قرار گرفته است

گارانتی معتبر با کد رهگیری

صدور برگه گارانتی با شماره سریال محصول

ضمانت اصل بودن محصول

سرتیفیکیت معتبر از کمپانی سازنده

پشتیبانی فنی و مهندسی

مشاوره فنی، تعمیرات و تعویض قطعات

پروانه ای تمام استیل

شیر پروانه ای ویفری

پروانه ای لاگ

tork

NOGIX

CONVALVE

برای مشاهده نمونه هایی از موجودی انبار ، میتوانید از نمایشگاه محصولات ما دیدن فرمایید .برای دیدن تصاویر بیشتر، لطفا ورق بزنید و یا با کلیک بر روی دکمه مربوطه ، وارد گالری شوید.

نمایشگاه محصولات

انواع شیر پروانه ای با عملگر پنوماتیک:

شیر پروانه ای ویفری بین فلنجی با عملگر پنوماتیک

این شیر یک گزینه محبوب در مراکز صنعتی می باشد. نصب آسان ، قیمت مناسب و تنوع در متریال های بدنه و آب بند ، باعث گردیده استقبال مناسبی از آن شود . این شیر برای بسته شدن بین دو فلنج خط طراحی شده است .شیر پروانه ای ویفری دارای دسته به منظور عملکرد دستی می باشد . اما این دسته قابلیت جدا شدن دارد . و شفت و نشیمن دسته آن به گونه ای طراحی گردیده که امکان نصب عملگر پنوماتیک را نیز دارا می باشد. اکچویتورهای پنوماتیک نیز در گشتاورها و نحوه عملکرد مختلف تولید گردیده اند و به راحتی می توان برای شیر پروانه ای ویفری  با سایزها و فشار کاری مختلف یک گزینه مناسب انتخاب کرد . که در ادامه حتما به آن خواهیم پرداخت.

شیر پروانه ای ویفری لاگ با عملگر پنوماتیک

این شیر نیز مانند شیر پروانه ای ویفری کم عرض بوده و علاوه بر امکان بسته شدن در بین فلنج را دارا می باشد، به دلیل نحوه طراحی فلنج که دور تا دور می باشد . قابلیت نصب در انتهای خط را نیز دارد . این شیر نیز دارای محرک دستی با قابلیت جدا شدن دارد و اکچویتور پنوماتیک می تواند بر روی آن نصب گردد.

شیر پروانه ای فلنجدار با عملگر پنوماتیک

شیر پروانه ای فلنجدار با عرض بیشتر نسبت به شیر های پروانه ای ویفری به منظور استفاده در خطوط بزرگتر یا پر فشار تر طراحی گردیده اند. این شیرها در سایزهای نسبتا کوچک می توانند از اکچویتور پنوماتیک کوارتر یا ربع گرد استفاده کنند . اما در شیر های پروانه ا ی بالاتر از ۳۰۰ میلیمتر معمولا  از گیربکس برای باز و بست شیر پروانه ای استفاده شده و به دلیل حرکت دورانی گیربکس امکان استفاده از اکچویتور های پنوماتیک ربع گرد را ندارند و می بایست از محرک الکتریکی استفاده شود.

انواع شیر پروانه ای بر اساس متریال بدنه و لاینر

شیر پروانه ای چدنی با لاینر EPDM

این شیر پروانه ای بیشترین استفاده را دارد . صفحه آن از متریال های استیل یا کروم ساخته شده و گزینه مناسبی برای سیالاتی نظیر آب می باشد. لاینر EPDM مقاومت مناسبی در برابر سایش دارد و با توجه به اینکه تماما دیسک گردان را احاطه نموده و دائما در معرض اصطکاک و سایش دیسک می باشد گزینه بسیار مناسبی است.

شیر پروانه ای فولادی با لاینر EPDM و تفلون

این شیر پروانه ای نسبت نوع چدنی دارای  هم انعطاف بیشتری دارد و هم دارای مقاومت بهتری در مقابل دما می باشد . در جاهایی که سیال حرارت بالا تا ۹۰ درجه را داشته باشد از شیر پروانه ای فولادی با لاینر EPDM و درجاهایی که سیال حرارت بالا تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد داشته باشد از شیر پروانه ای فولادی با لاینر تفلون استفاده می شود.

شیر پروانه ای اسیتل با لاینر EPDM یا تفلون

این شیر پروانه ای نسبت به خوردگی مقاوم بوده و در محیط ها و مقابل سیالاتی قرار می گیرد که دارای خورندگی باشد مانند آب شور دریا . همچنین در صورت داشتن حرارت تا ۹۰ درجه از لاینر EPDM و در صورت داشتن حرارت تا ۱۸۰ درجه از لاینر تفلون بر روی شیر پروانه ای استیل استفاده می شود. در مواردی نیز که درجه حرارت از ۱۸۰ بالاتر باشد از شیر پروانه ای ویفری تمام استیل با آب بندی فلزی که اصطلاحا متال تو متال نامیده می شود استفاده میگردد.

شیر پروانه ای ویفری UPVC با عملگر پنوماتیک

این شیر پروانه ای تماما از یو پی وی سی ساخته شده و قابلیت کوپل با اکچویتور برقی را دارا می باشد. از این شیر پروانه ای در شرایطی استفاده می شود که سیال با خورندگی نسبتا بالا استفاده شود . این متریال قابلیت مقاومت در برابر سیالاتی نظیر اسید سولفوریک ۹۸ درصد را دارد. ولی در نظر داشته باشید که تحمل دمای این متریال چندان بالا نمی باشد و تنها تا حداکثر ۹۰ درجه سانتیگراد را می تواند تحمل نماید

انواع شیر پروانه ای با عملگر پنوماتیک به لحاظ عملکرد:

شیر پروانه ای با عملگر پنوماتیک قطع و وصلی:

در مواقعی که بخواهیم شیر پروانه ای کاملا باز و یا کاملا بسته باشد . از اکچویتور پنوماتیک از  نوع قطع و وصلی استفاده می کنیم این تیپ از عملگرهای پنوماتیک با اتصال به یک شیر برقی نامور  مسیر جریال باد را باز یا بسته می کند و می تواند شیر را در حالت کاملا باز و یا کاملا بسته قرار دهد . عملکرد این شیر به صورت سلونوئیدی است و از طریق یک بوبین تحریک می گردد.  . بوبین های تحریک کننده می توانند با ولتاژهای مختلف ۲۲۰ ، ۲۴ و ۱۲ مورد استفاده قرار گیرند . همچنین با نصب یک لیمیت سوئیچ  بر روی اکچویتور پنوماتیک می توان وضعیت باز یا بسته بودن آن را به تابلوی پی ال سی منتقل نمود .

شیر پروانه ای با عملگر پنوماتیک تدریجی :

در مواقعی که بخواهیم شیر پروانه ای  با سیستم پنوماتیک دارای عمکرد تدریجی باشد از یک اکچویتور پنوماتیک با یک دستگاه پوزیشنر استفاده می کنیم . پوزیشنر عملکردی مانند شیر نامور دارد با این تفاوت که با دریافت سگنال های ۴ تا ۲۰ میلی آمپر ، میزان باد ورودی و فشار آن را تنظیم و جهت تعیین میزان باز شدگی به اکچویتور منتقل می نماید . بدین شکل اکچویتور نیروی کافی را دریافت و فقط به همان میزان شیر را باز یا بسته می کند . همچنین پوزیشنر می تواند از طریق سیگنال های ۴ تا ۲۰ میلی آمپر فیدبک داده و میزان بازشدگی شیر را به تابلوی پی ال سی منتقل نماید .

ورود به سایت
Call Now Button