پیگیری گارانتی

کنترل ولو چیست؟

کنترل ولو شیری است که میزان فشار و دبی سیال را برای ما کنترل می کند. در واقع از نظر مفهومی در مقابل شیرهایی قرار می گیرد که تنها عمل قطع و وصل را انجام می دهند . کنترل سیالات در صنایع امری بسیار تاثیرگذار می باشد و کنترل ولو ، به وسیله یک اکچویتور یا عملگر برقی یا پنوماتیک این وظیفه مهم را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. 

کنترل ولو پنوماتیک

 کنترل ولو پنوماتیک از یک شیر گلوب تشکیل شده است که از طریق یک عملگر پنوماتیک و با اتصال به سیستم کنترلی یا پی ال سی باعث عملکرد شیر می شود. گلوب ولو بهترین شیر برای کنترل سیالات می باشد . این شیر دارای یک مجرا به شکل علامت مد می باشد که سیال از یک طرف وارد شده و از طرف دیگر خارج می شود. یک مجرا در وسط شیر قرار دارد که با یک پیستون یا پلاگ مسیر باز یا بسته می شود. در صورتیکه فقط بخواهیم یک میزان دبی مشخص با فشار معلوم به صورت پیوسته از شیر عبور کند از عملگر پنوماتیک با سیستم قطع و وصلی استفاده می کنیم اما در صورتیکه میزان دبی و فشار در شرایط مختلف خط متفاوت باشد و نیاز به کنترل دقیق و متغییر باشد از عملگر پنوماتیک با سیستم تدریجی استفاده می کنیم .

 

کنترل ولو پنوماتیک سامسون فیشر

انواع کنترل ولو به لحاظ کارکرد . جنس بدنه ، برندها و موارد استفاده به شرح زیر می باشد.

انواع کنترل ولو بر اساس موارد استفاده :

کنترل ولو پنوماتیک  با مشخصات اختصاصی برای استفاده در خطوط آب ، روغن ، بخار  در درجه حرارت  از -۱۹۶ درجه تا ۴۵۰ درجه سانتیگراد موجود می باشد.

انواع کنترل ولو بر اساس متریال های  موجود :

انواع کنترل ولو پنوماتیک با بدنه های چدن ، فولاد و استنلس استیل موجود می باشد . همچنین با توجه به شرایط سیال تنوع مناسبی در انواع آب بندها قابل ارائه می باشد. آب بندهای فلزی و گرافیتی از پرکاربردترین سیستم های آب بندی در کنترل ولو های پنوماتیک می باشد

انواع کنترل ولو بر اساس حالت های عملکرد:

کنترل ولو ها به صورت های دو راهه ، سه راهه ترکیبی یا میکسینگ و سه راهه جدا کننده یا دایورتینگ در برندها و متریال های مختلف موجود می باشد.

انواع کنترل ولو بر اساس برندهای موجود:

انواع کنترل ولوهای شناخته شده بین المللی نظیر سامسون – فیشر و اسپیراکس سارکو در مدل های مختلف در گروه برانوش موجود می باشد که در ادامه به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

گارانتی معتبر با کد رهگیری

صدور برگه گارانتی با شماره سریال محصول

ضمانت اصل بودن محصول

سرتیفیکیت معتبر از کمپانی سازنده

پشتیبانی فنی و مهندسی

مشاوره فنی، تعمیرات و تعویض قطعات

سامسون مدل ۳۲۴۴

سامسون مدل ۳۲۵۱

سامسون مدل ۳۲۴۱

سامسون

2411 Eyvaz

عیوض تکنیک

3277act

عملگر پنوماتیک سامسون-۳۲۷۷

برای مشاهده نمونه هایی از موجودی انبار ، میتوانید از نمایشگاه محصولات ما دیدن فرمایید .برای دیدن تصاویر بیشتر، لطفا ورق بزنید و یا با کلیک بر روی دکمه مربوطه ، وارد گالری شوید.

نمایشگاه محصولات

کنترل ولو سامسون samson

کنترل ولو پنوماتیک دارای تنوع زیادی بوده و قدرت انتخاب خوبی به مصرف کننده می دهد. با توجه به نحوه تنظیم دبی و فشار در شیر گلوب ، این شیر در کنترل ولو های پنوماتیک بسیار مورد استفاده قرار گرفته است . تا آنجا که به این دسته از شیرها گلوب ولو پنوماتیک نیز گفته میشود.

گلوب کنترل ولو ۳۲۴۱

کنترل ولو پنوماتیک سامسون مدل ۳۲۴۱ از نوع دو راهه و با جنس بدنه چدن می باشد. این تیپ از کنترل ولو مربوط به سری ۸۰۱۵EN کمپانی سامسون می باشد که قابلیت کوپل شدن با اکچویتورهای تیپ ۳۲۷۱ و ۳۲۷۷ سامسون را دارامی باشد .

کنترل ولو ۳۲۴۱ از سایز DN15 تا DN300 یعنی ½ اینچ تا ۱۲ اینچ تولید و عرضه گردیده است . فشار کاری این کنترل ولو از PN10 تا PN40  می باشد که برای خطوط با فشارهای کم و متوسط  و بسته به شرایط خط انتخاب و نصب می گردد.

کنترل ولو سامسون دارای مقاومت مناسب در محدوده دمای -۱۹۶ درجه تا ۴۵۰ درجه بوده و علاوه بر استفاده در خطوط بخار و سیالات داغ می تواند برای سیالاتی نظیر نیتروژن که نقطه ذوب بسیار پایینی دارد نیز مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات بیشتر در بخش معرفی کنترل ولو پنوماتیک سامسون مدل ۳۲۴۱ ارائه گردیده و برای بررسی های بیشتر کاتالوگ محصول نیز در اختیار مشتریان محترم قرار گرفته است.

گلوب کنترل ولو ۳۲۵۱

کنترل ولو پنوماتیک سامسون مدل ۳۲۵۱ از نوع دو راهه و با جنس بدنه چدن می باشد. این تیپ از کنترل ولو مربوط به سری ۸۰۸۳ EN کمپانی سامسون می باشد که قابلیت کوپل شدن با اکچویتورهای تیپ ۳۲۷۱ و ۳۲۷۷ سامسون را دارامی باشد .

کنترل ولو ۳۲۵۱ از سایز DN15 تا DN300 یعنی ½ اینچ تا ۱۲ اینچ تولید و عرضه گردیده است . فشار کاری این کنترل ولو از PN40 تا PN400  یا کلاس ۳۰۰ تا ۲۵۰۰  می باشد که برای خطوط با فشارهای بالا  و بسته به شرایط خط انتخاب و نصب می گردد.

کنترل ولو سامسون دارای مقاومت مناسب در محدوده دمای -۱۹۶ درجه تا ۵۵۰ درجه بوده و علاوه بر استفاده در خطوط بخار و سیالات داغ می تواند برای سیالاتی نظیر نیتروژن که نقطه ذوب بسیار پایینی دارد نیز مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات بیشتر در بخش معرفی کنترل ولو پنوماتیک سامسون مدل ۳۲۵۱ ارائه گردیده و برای بررسی های بیشتر کاتالوگ محصول نیز در اختیار مشتریان محترم قرار گرفته است.

گلوب کنترل ولو ۳۲۴۴ :

کنترل ولو پنوماتیک سامسون مدل ۳۲۴۴ از نوع سه راهه و با جنس بدنه چدن می باشد. این تیپ از کنترل ولو مربوط به سری ۸۰۸۳ EN کمپانی سامسون می باشد که قابلیت کوپل شدن با اکچویتورهای تیپ ۳۲۷۱ و  ۳۲۷۷ و ۳۲۷۳ سامسون را دارامی باشد . این کنترل ولو در دو تیپ مخلوط کننده یا میکسینگ و تقسیم کننده یا دایورتینگ موجود می باشد

کنترل ولو ۳۲۴۴ از سایز DN15 تا DN150  یعنی ½ اینچ تا ۶ اینچ تولید و عرضه گردیده است . فشار کاری این کنترل ولو از PN10 تا PN40  می باشد که برای خطوط با فشارهای متوسط و بسته به شرایط خط انتخاب و نصب می گردد.

کنترل ولو سامسون دارای مقاومت مناسب در محدوده دمای -۱۹۶ درجه تا ۴۵۰ درجه بوده و علاوه بر استفاده در خطوط بخار و سیالات داغ می تواند برای سیالاتی نظیر نیتروژن که نقطه ذوب بسیار پایینی دارد نیز مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات بیشتر در بخش معرفی کنترل ولو پنوماتیک سامسون مدل ۳۲۴۴ ارائه گردیده و برای بررسی های بیشتر کاتالوگ محصول نیز در اختیار مشتریان محترم قرار گرفته است.

اکچویتور سامسون مدل ۳۲۷۱:

اکچویتور پنوماتیک دیافراگمی سامسون مدل ۳۲۷۱ دارای یک کاور دیافراگم در محدوده ۱۲۰ تا ۲۸۰ سانتیمتر مربع می باشد که داخل آن یک دیافراگم با تعدادی فنر که دور تا دور آن را فراگرفته قرار دارد .این اکچویتور از نوع سینگل اکت بوده و شفت وسط این اکچویتور با ساقه شیر کوپل می شود و با بالا و پایین رفتن دیافراگم در محدوده کورس تعریف شده جابجا شده و شیر گلوب را باز و بسته می کند. این اکچویتور هم قابلیت اتصال از طریق سلونوئید ولو و هم پوزیشنر را دارا می باشد. اکچویتور دیافراگمی سامسون مدل ۳۲۷۱ بسیار پر قدرت بوده و دارای کمترین میزان اصطکاک می باشد. از جمله مزیت های اکچویتور کنترل ولو سامسون قابلیت تنظیم محدوده عملکرد و ایجاد حرکت معکوس می باشد . برای اطلاعات بیشتر با مراجعه به بخش معرفی اکچویتور دیافراگمی کنترل ولو پنوماتیک سامسون مدل ۳۲۷۱ مراجعه بفرمایید . برای مطالعه و بررسی بیشتر کاتالوگ محصول نیز در کنار اطلاعات قرار داده شده است

اکچویتور سامسون مدل ۳۲۷۷:

اکچویتور پنوماتیک دیافراگمی سامسون مدل ۳۲۷۷ دارای یک کاور دیافراگم در محدوده ۱۲۰ تا ۷۵۰ سانتیمتر مربع می باشد که داخل آن یک دیافراگم با تعدادی فنر که دور تا دور آن را فراگرفته قرار دارد .این اکچویتور از نوع سینگل اکت بوده و شفت وسط این اکچویتور با ساقه شیر کوپل می شود و با بالا و پایین رفتن دیافراگم در محدوده کورس تعریف شده جابجا شده و شیر گلوب را باز و بسته می کند. این اکچویتور هم قابلیت اتصال از طریق سلونوئید ولو و هم پوزیشنر را دارا می باشد. اکچویتور دیافراگمی سامسون مدل ۳۲۷۷ بسیار پر قدرت بوده و دارای کمترین میزان اصطکاک می باشد. از جمله مزیت های اکچویتور کنترل ولو سامسون قابلیت تنظیم محدوده عملکرد و ایجاد حرکت معکوس می باشد . برای اطلاعات بیشتر با مراجعه به بخش معرفی اکچویتور دیافراگمی کنترل ولو پنوماتیک سامسون مدل ۳۲۷۷ مراجعه بفرمایید . برای مطالعه و بررسی بیشتر کاتالوگ محصول نیز در کنار اطلاعات قرار داده شده است .

عملگر دستی کنترل ولو سامسون مدل ۳۲۷۳:

عملگر دستی سامسون مدل ۳۲۷۳ دارای یک هندویل یا چرخ دستی با قطر ۱۸۰ یا ۲۵۰ میلمیتر می باشد که که برای عملکرد دستی در زمانهایی که دسترسی به برق و باد نیست بتوان از آن استفاده کرد . برای اطلاعات بیشتر با مراجعه به بخش معرفی اکچویتور دیافراگمی کنترل ولو پنوماتیک سامسون مدل ۳۲۷۳ مراجعه بفرمایید . برای مطالعه و بررسی بیشتر کاتالوگ محصول نیز در کنار اطلاعات قرار داده شده است .

کمپانی سامسون دارای تنوع زیادی در تولید انواع کنترل ولو پنوماتیک می باشد. آنچه در این قسمت خدمت شما معرفی گردید تیپ های متداول و پرمصرف می باشد . در صورتیکه به محصول دیگری از این کمپانی نیاز دارید از طریق راههای ارتباطی درخواست خود را ارسال بفرمایید . کارشناسان ما پس از بررسی محصول با شرایط شما را معرفی خواهند نمود.

انواع کنترل ولو پنوماتیک

کنترل ولو پنوماتیک دارای تنوع زیادی بوده و قدرت انتخاب خوبی به مصرف کننده می دهد. با توجه به نحوه تنظیم دبی و فشار در شیر گلوب ، این شیر در کنترل ولو های پنوماتیک بسیار مورد استفاده قرار گرفته است . تا آنجا که به این دسته از شیرها گلوب ولو پنوماتیک نیز گفته میشود.

کنترل ولو پنوماتیک برای بخار :

کنترل ولو پنوماتیک بخار شامل یک شیر گلوب دو راهه یا سه راهه می باشد که دارای پگینگ های پر قدرت و مقاوم به فشار و دما می باشد.  کنترل ولو پنوماتیک یا شیر کنترلی پنوماتیک می تواند تا ۳۵۰ الی ۴۰۰ درجه سانتیگراد دمای بخار را تحمل نماید که قابلیت بسیار بالایی است و صنعتگران را قادر می سازد روی بخار تا این درجه کنترل بسیار دقیقی داشته باشند. هنگام استفاده از کنترل ولو بخار به توصیه های ارائه شده در کاتالوگ توجه بفرمایید. مواردی همچون درجه حرارت و فشار از عوامل بسیار مهمی هستند که در کنترل تمامی سیالات از جمله بخار بسیار مهم هستند. یکی از مهمترین نکات تاثیر فشار بر درجه حرارت بخار می باشد. هر چقدر فشار بخار افزایش پیدا کند درجه حرارت نیز به تناسب بالاتر می رود . بنابراین انتخاب درجه حرارت باید با لحاظ کردن ماکزیمم فشار کاری خط در نظر گرفته شود.

کنترل ولو پنوماتیک برای روغن داغ :

بخش های صنعتی با  خطوط دارای حرارت بالا یکی از مخاطبین اصلی کنترل ولو ها می باشند . یکی از بیشترین و رایج ترین مصارف در بخش صنعت روغن داغ می باشد. سیستم نشیمن و پکینگهای شیر کنترل پنوماتیک به گونه ای طراحی گردیده است که قابلیت کارکرد با سیالات پر حرارت با ویسکوزیته های مختلف را دارا باشد. اما میزان هر یک از آنها در کاتالوگ های اختصاصی توضیح داده شده است . یکی از اشتباهات رایج در استفاده از این گونه از ولوها کارکرد در درجه حرارت های پایین برای روغن می باشد. این مسئله باعث می شود که غلظت سیال بالا رفته و کنترل به درستی انجام نشود. بهتر است استفاده از کنترل ولو پنوماتیک یا شیر کنترلی پنوماتیک با توجه به دستورالعمل هایی که همراه با کالا ارائه می گردد انجام پذیرد.

کنترل ولو پنوماتیک دو راهه :

کنترل ولو پنوماتیک دو راهه رایج ترین نوع کنترل ولو بوده و از یک شیر گلوب و سیستم عملگر پنوماتیک تشکیل شده است . اکچویتور پنوماتیک روی گلوب ولو از نوع بشقابی دیافراگمی بوده و با اتصال به منبع باد از قسمت فوقانی و تحتانی به ترتیب بسته و باز می شود. در صورتیکه بخواهیم این باز و بسته شدن به صورت دفعی انجام پذیرد و به اصتلاح قطع و وصلی باشد از یک شیر برقی پنوماتیک معمولی استفاده میشود که با تعیین مجرای ورود باد از بالا یا پایین دیافراگم نسبت به باز یا بسته شدن آن اقدام نماید. اما در صورتیکه بخواهیم میزان بازشدگی را برای شیر تعیین نماییم از دستگاه دیگری به نام آی تو پی پوزیشنر استفاده می کنیم . این دستگاه قادر است با دریافت سیگنال ۴ تا ۲۰ میلی آمپر که از تابلوی پی ال سی دریافت می کند نسبت به میزان بازشدگی اقدام نموده و فیدبک آن را مجدد به تابلوی پی ال سی بازگرداند. معمولا این سیگنالها پس از دریافت نتایج سنسورهایی که بر روی خط قرار گرفته اند پیام میزان باز شدگی را به اکچویتور انتقال می دهند.

کنترل ولو پنوماتیک سه راهه :

کنترل سیال در بسیاری از خطوط ممکن است با ترکیت یا انشقاق آن در نقاط مشخص شده انجام پذیرد . به همین منظور کنترل ولو پنوماتیک یا شیر کنترلی پنوماتیک سه راهه به دوشکل تولید و در اختیار مصرف کنند گان قرار گرفته است این تو تیپ به این ترتیب هستند:

کنترل ولو سه راهه پنوماتیک دایورتینگ:

کنترل ولو پنوماتیک یا شیر کنترلی پنوماتیک سه راهه دارای یک ورودی و دو خروجی می باشد یعنی سیال از ورودی AB داخل شده و از دو خروجی B و A  خارج  می شود . در زمانی نیاز باشد در نقاطی از خط تقسیم صورت بگیرد از این نوع کنترل ولو استفاده می شود . این تقسیم می تواند هم به صورت همیشگی و هم به صورت زمانی باشد . به این معنا که در برخی از ساعات یکی از خطوط B یا A ممکن است در مدار نباشد بنابراین سیستم کنترل فرمان بستن آن خط را می دهد در حالی که خروجی دوم باز است . این باز و بسته شدن مانند سیستم دو راهه می تواند هم به صورت قطع و وصلی و هم به صورت تدریجی انجام پذیرد . تدریجی یعنی سیال از وردی AB  وارد شده و با نسبت مشخص از خروجی Bو A  خارج گردد.

 

کنترل ولو سه راهه پنوماتیک میکسینگ :

در خطوطی که نیاز باشد دو سیال در نقطه ای با هم ترکیب گردند از این نوع کنترل ولو استفاده می شود. این کنترل ولو دارای دو ورودی و یک خروجی می باشد . یعنی سیال از ورودی های A و B وارد شده و بعد از ترکیب از خروجی AB به مسیر ادامه می دهد. با توجه به عملیات خطوط مورد استفاده ، این ترکیب می تواند به صورت قطع و وصلی یعنی ۱۰۰ درصد باز یا ۱۰۰ درصد بسته انجام شود. مواردی که نسبت ترکیب ثابت دارند از جمله این موارد هستند مثل رنگ ، که با یک ترکیب ثابت به یک شماره خاص تبدیل شده و در مواردی مانند رنگ بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. اما در ترکیب های متغییر اوضاع به گونه دیگری است و نوع تدریجی کنترل ولو سه راهه پنوماتیک با دریافت سیگنال ۴ تا ۲۰ میلی آمپر با تعیین میزان بازشدگی مجراهای شیر ، نسبت ترکیب سیالات را مشخص می نماید.

بدنه شیرهای گلوب ولو معمولا از چدن و نشیمنگاه پکینگ آن از استنلس استیل ساخته شده است . نوع پکینگ از گسکت های مقاوم به حرارت بالا تولید شده و برای سیالات داغ بهترین گزینه می باشد. همچنین به دلیل نرسیدن حرارت بالا به سیستم های  کنترل و اکچویتور دیافراگمی یک فاصله بین شیر و اکچویتور ایجاد گردیده و در قسمت فوقانی شیر آب بندهایی از جنس تفلون استفاده شده است . آب بند تفلون دارای مقاومت در برابر حرارت تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد می باشد. و سیالی با ۳۵۰ درجه سانتیگراد پس از عبور از اطراف ساقه از طریق هوا خنک تر شده و به دمایی پایین تر از ۱۸۰ درجه می رسد. بنابراین تمامی موارد برای طول عمر کنترل ولو پنوماتیک یا شیر کنترلی پنوماتیک توسط سازنده های آن در نظر گرفته شده است .

ورود به سایت
Call Now Button